Monday, March 26, 2018

25 MAC 2018 Hari Per1 Ku di Kelas Pendidikan Khas

Hari ni merupakan hari pertama ku berada di kelas-kelas pendidikan khas .. pertama sekali apa yg terlintas difikiran aku macam mana nak ajar dia orang ni .. namun aku perlu gagahi juga untuk terus mencari sesuatu yg baru dalam hidup ku dalam menghadapi kerenah anak2 istimewa ini .. kelas pertama yg aku masuk kelas 4 .. kat pendidikan khas ni kelas cuma ada 4 kelas je .. dan kelas2 ni mengikut tahap kemampuan anak2 ini berdikari .. kelas yg 1 ni adalah kelas yg rata2 tak blh bercakap dan hanya dalam dunia dia org sendiri .. kelas 2 adalah kelas yg peringkat mampu berdikari tapi kurang komunikasi hanya seorang saje yang blh diajak sembang ... kelas ke3 adalah kelas yg mana murid nya hanya boleh berkomunikasi tetapi lemah dalam pelajaran dan kelas yang terakhir adalah ialah kelas yg mana murid2nya sepenuhnya mampu berdikari tetapi lemah dalam pelajaran. 
Hari pertama aku hanya berkenalan dengan mereka dan mencari tahap kemampuan mereka yg boleh aku ambik utk aku mengajar nanti .. aku perhatikan saje gelagat mereka dan perhatikan dalam2 mata anak2 istimewa ini .. Allahuakbar hebatnya ciptaan Allah dalam mencipta menguji seseorang .. Allahurabbi
YaAllah permudahkanlah Aku dalam mendidik anak2 istimewa ini dalam melengkapkan mereka dengan kehidupan dunia yg sebenar selepas ketiadaan ke2 orang tua mereka. Ya Allah berikanlah kekuatan dan kesabaran kepada diri ku dalam melayan kerenah mereka .. Hanya engkau yang aku sembah dan hanya kepada Engkau Ya Allah Aku memohon pertolongan .. Ampunilah aku ya Allah jika aku buat salah .. 






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails