Sunday, October 30, 2022

AKHIRNYA DARI 25/12/1998 HINGGA 30/10/2022

        Semua manusia inginkan kesenangan dan kebahagiaan dan semua pasangan suami isteri inginkan kebahagiaan hingga ke jannah serta sering berjanji sehidup semati. Namun apakan daya perancangan manusia hanya perancangan dan sebaik-baik perancangan adalah perancangan dari Allah swt. Hari ni merupakan hari terakhir aku bersama isteriku. Tanggal 30/10/2022 merupakan tanggal perpisahan kami dan perpisahan ini adalah perpisahan yang terakhir bagi kami memandangkan ini adalah talak yang ke3. selama puluhan tahun aku pertahankan talak yang terakhir ini tapi aku hanya manusia biasa yang penuh dengan kekhilafan dan penuh dengan dosa. 

Selama 24tahun kami melayari kehidupan sebagai suami isteri pelbagai onak duri kami lalui untuk sampai ke persimpangan ini. dikurniakan 7 orang cahaya mata yang comel dan sihat. kekadang aku dengki dengan pasangan lain yang kekal hingga hujung nyawa tapi aku Allah uji dengan perpisahan yang semestinya aku tidak inginkan. tapi atas apa yang aku lalui peprisahan ini adalah jalan yang terbaik untuk kami berdua agar tidak terus dalam dosa. hari terus berjalan usia semakin tua ketenagan dan kebahagiaan adalah harapan untuk menuju alam yang kekal jika diusia sebegini masih lagi ada kekecohan dalam hubungan maka jalan penyelesaian terbaik perlu dibuat.

Mahkamah Syariah Kulim

menunggu dalam kereta 

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails