Wednesday, June 20, 2012

HILANG TAK KEMBALI

Tanggal 10 jun 2012 jam 3.20 pagi...hilangnya tak kembali seorang Ibu yang begitu perihatin terhadap anak-anaknya yang menjalani liku-liku dunia yang hebat....Maimun Binti Mamat itulah nama yang terpahat sesudah lahir dan di bawanya sehingga ke liang lahat....09 jun 2012 aku hantar my loving wife untuk pulang ke Kuala Krai apabila mdapat khabar Ibu tak sedarkan diri...sesampai dia disana dalam jam 12mlm dan sempat untuk meluahkan apa yang terpendam...jam 3pagi dia call aku agar bangun n solat sunat hajat untuk Ibu...3.30pagi dia call lagi n mengatakan ibu telah pergi tidak kembali...."Inalillahiwainna ilaihirujiun."... aku kejut anak abg adib, abg afiq n ayuni untuk pulang kampung Khairuddin Abd Khalid yang mula2 sekali aku telefon n dia lah yang hantar aku ke airport. aku dah tak dapat buat apa2 nak beli tiket online pun tak sempat.

Jam 430pagi aku bertolak dari keningau to kk...mula tu tanya MAS dr KK-KL 900++ n dr KL-KB 700++ ...terus ke AIRASIA dapat lah terus ke KB 800++ /person...alhamdulillah aku n anak3 sampai di KB jam 630ptg transit di KL 3jam.... 

Tak sempat dengan arwah coz dia selamat dikebumikan selepas zohor....memandang keletihan aku singgah di rumah my parent kat tumpat dan keesokkan harinya baru aku ke Kuala Krai by bas....jam 3ptg sampai n terus ke tanah kubur....

Selama 1minggu lebih aku dikampung dan hari isnin 18hb bertolak ke KL dgn ciklong n cikra....selasa 19hb jam 920pagi bertolak dr KL-KK sampai jam 12.00....sampai keningau jam 740ptg....tunggu teksi dr KK-Keningau yang lama..530ptg dari KK....

Hari ni terus masuk sekolah yang dirindui dengan pelbagai kerja yang sedang menanti......

tengah baut keje la ni sambil curi buka blog......nak smabung keje semula....wassalam

HILANG TAK KEMBALI.....Al-Fatihah buat IBU.....amin

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails