Thursday, June 07, 2012

SEKETIKA CUTI SEM 1

Macam2 perancangan bila tiba musim cuti, namun perancangan hanya tinggal perancangan, apa-apa pun beberapa perkara dapat diselesaikan....

Bulan 4 ari tu aku mohon untuk pindah ke semenanjung agar aku dekat dengan keluarga dan senang untuk aku bergerak memandangkan keadaan orang tua ku dan orang tua sebelah isteri ku yang memerlukan perhatian yang lebih dari anak2 dan cucu2 mereka yang di sini. (rasa mcm skema ayat aku ni)...apa nak buat bukan aku luluskan perpindahan ni, aku mohon je yang luluskan orange atasan...tapi kena ingat kita ni manusia biasa yang berkuasa yang menentukan segalanya adalah Allah swt...amin....masa aku mohon ari tu memang rasa naaaakkkk sssaaanngggaattt balik tapi pabila dkt nak semak keputusan takut pulak...takut dapat pindah, pelik tapi benar...celaru betul aku ni...hehheheh....dan keputusannya aku perlu terus kekal dan berkhidmat di "oversea" ni lagi la nampaknya, tapi takpe rakan2 masih ramai disini tak mcm rakan aku kat Sandakan...dia kata sunyi dah kat Sandakan ni sebb ramai rakan senior rata2 dah pindah...hhuhuhu

Rancangan aku nak siapkan rumah yang dah setahun terbengkalai namun apakan daya keadaan aku, masa, kos dan tenaga yang menyebabkan perancangan ni terbatas tu yang menyebabkan aku ingat-ingat lupa pasal projek ni. Walau apa pun projek ni perlu diteruskan 'InsaAllah'....tttuuuuunnnggguuu je...

Ingat nak siapkan kerje my loving wife yang minta aku siapkan rak utk dia, pun aku tak siapkan lagi, mana tidaknya banyak sangat kerje dia yang perlu aku siapkan. Baru je aku siapkan gril depan yang dia minta aku tukatkan kalar so aku buat la (tukar kalar putih) alhamdulillah 'done'..dalam aku tengah tukar kalar tu dia suruh cat pasu dan belum apa2 lagi dia suruh buat rak dia. last2 dia cat sendiri pasu dia, rak je dia tak tau buat so kena tunggu aku gak la...hehhee...InsaAllah ada lagi berbaki cuti ni akan ku siapkan mana yang patut..

Semlm ke KK (selasa/rabu) ciklong datang hantar barang bissneess mama, mcm biasa la anak2 suka sambut ciklong n menangis bila hantar ciklong kat airport cuma kali ni ciklong control nangis selalu nangis sama ngan anak2..huhuhu

TAMMAT

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails